Dwa świąteczne przepisy na ciasteczka

Ten weekend był zdecydowanie weekendem wypieków. Moja mama zawsze szaleje w kuchni tuż przed Bożym Narodzeniem. Ja oczywiście jej pomagam. Pomyślałam, że podzielę się dziś z Wami dwoma przepisami na świąteczne ciacha. Wrzucam od razu dwa przepisy, ponieważ nie ma się co już rozdrabniać. Mam nauczkę teraz, by zabierać się za takie rzeczy wcześniej, haha.



 Ciastka na opłatku
Składniki

  • 250 gr wiórków kokosowych
  • 3 białka
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 250 gr cukru
  • 125 gr startej gorzkiej czekolady
  • opakowanie opłatków
Ubijamy białka na sztywno, stopniowo dodajemy cukier, wiórki i startą czekoladę. Wszystko  dokładnie mieszamy i kładziemy po jednej łyżeczce na opłatku. Pieczemy w temp 150 stopni przez 10-15 minut. Jedynym problemem przy robieniu ciasteczek może być zakup opłatków. My swoje mamy z hurtowni Źródełko która znajduje się w Krakowie na Podgórzu. 







Rożki waniliowe
Składniki
  • 275 gr mąki
  • szczypta soli
  • kostka masła
  • 100 gr cukru
  • 100 gr zmielonych migdałów
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i wyrabiamy ciasto na plastelinę. Przykrywamy folią i na całą noc odstawiamy do lodówki Następnego dnia kiedy ciasto osiągnie temperaturę pokojową, po wyjęciu z lodówki, zwijamy je w małe rożki i układamy na blasze. Pieczemy w temp 180 stopni (z termoobiegiem) przez 10-12 minut. Po wyjęciu z piekarnika obsypujemy cukrem wanilinowym i cukrem pudrem.



To dwa ulubione przepisy moje i mojej mamy. Macie jakieś swoje? Próbowałyście kiedyś któregoś z tych ciasteczek?

4 komentarze:

  1. Nigdy nie widziałam ciastek na opłatku :o

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja chyba nic nie piekę ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Te ciastka na opłatku mnie kuszą :p

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za każdy komentarz:)
nie reklamuj się-wchodzę na bloga każdego komentującego
obraźliwe komentarze nie będą tolerowane
przyjmuję krytykę KONSTRUKTYWNĄ
nie uznaję "obserwuje i liczę na rewanż"
na pytania odpowiadam pod komentarzem

Copyright © 2016 Tak Bardzo Kosmetycznie , Blogger