Na co zwracam uwagę przeglądając blogi?

Dawno nie było takiego zwykłego luźnego posta. Musze się Wam przyznać, że ten temat miałam zamiar poruszyć już we wakacje, jednak jakoś nie mogłam się za niego zabrać. Nie lubię tego podkreślać (bo dla mnie jest to oczywiste) ale wszystkie punkty które tutaj wypiszę to tylko i wyłącznie moje zdanie i oczywiście nie musicie się ze mną zgadzać.

Przejrzysty wygląd
Bardzo nie podoba mi się, kiedy widzę na blogach sto tysięcy banerów. Nie tylko odnośnie współprac ale np banerów do rozdań, grup w których dany blog jest wpisany. Ja usunęłam u siebie listę najczęściej odwiedzanych przeze mnie blogów, ponieważ stwierdziłam, że i tak mam już tego dużo. Wszelkie banerki umieszczam na samym dole bloga. Oprócz jednego na którym zależy mi, aby był widoczny.

Odpowiedzi na komentarze
Ale bez przesady! Podoba mi się, kiedy autorka bloga odpisuje na komentarze, ale nie widzę sensu w odpisywaniu na każdy np "dziękuję". Chociaż chciałabym odpisywać na przynajmniej większość komentarzy, nie chcę żeby były to odpowiedzi na zasadzie kopiuj-wklej. Więc jeżeli mam co odpisać na dany komentarz to po prostu to robię (niestety niekiedy z parudniowym opóźnieniem).

Duże i wyraźne zdjęcia
Nie podoba mi się, kiedy blog jest szeroki na cały mój ekran laptopa a zdjęcia są tak małe (lub poucinane) że nie zajmują nawet połowy ekranu. Wydaje mi się to niechlujne i zrobione tak na "odwal się". Zdaję sobie sprawę, że każda z Nas ma inne ustawienia na laptopie odnośnie szerokości blogów, ale nie wydaje mi się że zdjęcia poucinane wtedy idealnie do niego pasują.

Ciekawe tła fotografowanych przedmiotów
Bardzo podobają mi się różne ozdoby w tle fotografowanego produktu. Byleby tylko nie było ich za dużo! Chodzi mi np o białe, neutralne tło z kwiatem w wazonie, lub świecznikiem które są lekko rozmazane a uwagę odbiorcy zwraca np tusz do rzęs który ma w tle ten świecznik czy coś tam innego. Pod tym względem moją inspiracją jest Kosmetyczna Hedonistka.

Aktywność na blogu
Wiem z autopsji, że różnie z tym bywa. Jednak myślę, że zamiast dodawać posty trzy razy na miesiąc i udawać, że nic się nie dzieje wypada po prostu poinformować czytelników, że z powodu jakichkolwiek spraw nie możemy pisać. Co innego, jeżeli komuś nagle odetną internet czy coś w tym stylu. Taka nagła sytuacja każdemu z Was może się przytrafić.

Nietypowe posty
Lubię różnego rodzaju serie, i ciekawe pomysły na blogach. To sprawia, że się wyróżniamy, nie jesteśmy jednymi z wielu. Co tu dużo pisać? Uwielbiam ludzi kreatywnych i sama staram się taka być!

Zakładka "o mnie"
Lubię wiedzieć, czyj blog czytam. Myślę, że każdy bloger powinien zadbać o tą zakładkę. Nie potrzebna jest mega długa notka. Wystarczą 2-3 zdania, aby czytelnik co nieco o nas wiedział.

Zgadzacie się ze mną? A może dodałybyście coś od siebie? 

15 komentarzy:

  1. Ja na treść :D Oczywiście piszę pół żartem, bo to jak wiadomo najważniejsze (przynajmniej dla mnie). Chyba stawiam na białe, jasne kolory, prostotę jeśli chodzi o formę, a tak to tak jak ty na kreatywność ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy post, swietne zdjecie. ;3


    zapraszam c:
    http://lusialuska.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie też ważny jest przejrzysty wygląd bloga. Jeśli jest za dużo bannerów, reklam itd. od razu odechciewa się czegokolwiek.
    Nie mam zakładki o mnie, nie czuję takiej potrzeby:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się :) Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny post i zdecydowanie sie z Tobą zgadzam, ja jeszcze zwracam uwagę na sposb pisania, czasem jest tak że ktoś pisze o wszystkim i niczym, a czyta sie to wspaniale, lekko, a czasem ktoś podjął super ciekawey temat, a mi ciężko jest wytrwać do końca :P ale to chyba zalezy od takiej wewnętrznej smykałki :)
    a poza tym wymieniłaś w sumie wszzystkie rzeczy na które ja również zwracam uwagę w pierwszej kolejności,
    Ps. z przyjemnością obserwuję i będę zaglądać częściej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapomniałam uwzględnić sposób pisania :)

      Usuń
  6. ja muszę pomyśleć nad zakładką o mnie :)x

    OdpowiedzUsuń
  7. Dokładnie nad blogiem trzeba pracować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też zwracam na to uwagę. Teraz tylko się boję że wejdziesz na mojego bloga i Ci się nie spodoba ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja ostatnio testuję różne szablony i próbuję ocenić który z nich będzie przystępny dla odbiorcy.
    Dobrze jest gdy widać kilka propozycji postów na ekranie, jednak z tego co zauwazyłam właśnie wtedy robi się bałagan.
    Jestem w fazie prób.

    Dla mnie na blogach liczą się estetyczne/dobrej jakości fotografie.

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za każdy komentarz:)
nie reklamuj się-wchodzę na bloga każdego komentującego
obraźliwe komentarze nie będą tolerowane
przyjmuję krytykę KONSTRUKTYWNĄ
nie uznaję "obserwuje i liczę na rewanż"
na pytania odpowiadam pod komentarzem

Copyright © 2016 Tak Bardzo Kosmetycznie , Blogger