#3 Dzień dla urody: oczyszczająca maseczka na twarz z białka kurzego dla skóry tłustej i mieszanej

Witam Was już w trzecim poście z cyklu "Dzień dla urody"! Dziś mam dla Was prosty przepis na oczyszczającą maskę z białka dla skóry tłustej bądź mieszanej.


W tym poście wykorzystamy białko, a za dwa tygodnie przedstawię Wam, co można zrobić z żółtkiem, bo przecież szkoda go wyrzucać! Odradzam robić sobie maseczkę z białka, kiedy Wasza skóra jest sucha.

Do przygotowania maseczki należy mieć:
  • świeże białko
  • małą miseczkę
  • większy garnuszek
  • mikser

Rozbijamy jajko i oddzielamy białko od żółtka. Białko-do garnuszka, a żółtko do małej miseczki która ostawiamy do lodówki, aby się nie zepsuło. Miksujemy białko przez 1-2 minuty na najwyższych obrotach. Chodzi o to, aby ubić je na sztywno. Wyczytałam też na którymś z blogów, że do białka można dodać też kilka kropel soku z cytryny w celu rozjaśnienia skóry, bądź kilka kropel jakiegoś olejku eterycznego, takiego, który ma działanie antyseptyczne. Po 10-15 minutach należy zmyć maskę letnią wodą.


Efekty jakie uzyskamy dzięki tej masce to:
  • oczyszczone pory
  • wygładzona skóra
  • ściągnięta skóra
Próbowałyście kiedyś takiej maseczki? Lubicie same robić sobie takie domowe kosmetyki?

12 komentarzy:

  1. kiedyś (jeszcze jako nastolatka) pamiętam, że robiłam sobie czasem takie maseczki ale z wykorzystaniem drożdży i mleka... na włosy natomiast kładłam żółtko z olejkiem rycynowym... z białka kurzego nigdy maseczki nie robiłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z drożdży i mleka nie próbowałam :)

      Usuń
  2. jeszcze jej nie próbowałam, ale mam zamiar :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam wiele razy tą maskę - jest świetna :)

    Pozdrawiam! ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy żadnej takiej maseczki "domowej" nie próbowalam ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę koniecznie wypróbować :) .

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie próbowałam, ale lubię takie pomysłowe, domowe maseczki ;)

    http://stayy-positivee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. niestety nie dla mojej skóry :P

    ps. a u mnie? TO CO KAŻDY Z NAS LUBI, STYLIZACJA ZA GROSZE :)

    OdpowiedzUsuń
  8. przydatny przepis :)
    mogłabym prosić o kliknięcie?
    http://czillen.blogspot.com/2014/07/czesc.html

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za każdy komentarz:)
nie reklamuj się-wchodzę na bloga każdego komentującego
obraźliwe komentarze nie będą tolerowane
przyjmuję krytykę KONSTRUKTYWNĄ
nie uznaję "obserwuje i liczę na rewanż"
na pytania odpowiadam pod komentarzem

Copyright © 2016 Tak Bardzo Kosmetycznie , Blogger