Pięć zasad dobrego posta

Macie czasami tak, że jesteście np w kuchni i robicie sobie kolację, aż tu nagle przychodzi Wam nieoczekiwanie do głowy pomysł na następny temat notki? Ja tak miałam przedwczoraj. Kiedy rozczesywałam włosy w łazience nagle mnie olśniło. I już wiedziałam o czym chciałabym Wam napisać w ten wyjątkowy dzień. Dlaczego wyjątkowy? A dlatego, że właśnie czytacie setną notkę która pojawiła się na tym blogu.

leżę, kiedy widzę tego kota ^^ źródło
Ciesze się, że ten pomysł przyszedł mi do głowy tak nieoczekiwanie. Niczego specjalnego na setną notkę nie planowałam, ale kiedy właśnie ten wpadł mi do głowy pomyślałam, że będzie super tematem na setny post. 
Sama lubię czytać takie notki z poradami, fajny lekki temat a jeśli ktoś dopiero zaczyna przygodę z blogiem może coś z niej wynieść.

1. Ortografia 
Nikt nie lubi czytać artykułów, które aż roją się od błędów ortograficznych. Podczas pisania posta na blogspocie blogger podkreśla nam błędy jakie popełniliśmy pisząc dane słowo. Jednak czytając czasami niektóre blogi widzę tak koszmarne błędy, że brak mi słów. Nic tylko złapać się za głowę, bo nie dość, że błędnie napisane słowo na 100% zostało podkreślone to jeszcze autor nie skorygował tego błędu. Moje pytanie brzmi: dlaczego? Wiem, że sama popełniam błędy, jednak przed opublikowaniem notki zawsze czytam ją po 2-3 razy aby upewnić się, czy aby na pewno nie zrobiłam rażącego w oczy byka.

2. Ciekawy tytuł
To jest tak, jak z artykułem pisanym do gazety. Tytuł ma zaciekawić potencjalnego czytelnika. Oczywiście jeśli nie przychodzi Ci do głowy żaden ciekawy tytuł posta nie łam sobie nad tym głowy i napisz taki, jaki uważasz, że będzie dobry. Jednak kiedy chodzi Ci po głowie coś ciekawego, co może zaintrygować, nie wahaj się, a nuż kogoś zaciekawisz i ten ktoś zostanie z Tobą na dłużej?

3. Nietypowy temat
Czyli nie pisz o tym, o czym piszą wszyscy inni. Wyróżnij się i bądź sobą. Czerp inspiracje ze wszystkiego co Cię otacza, ale nie kopiuj. Inspirowanie się a kopiowanie to dwie różne sprawy. Oczywiście kiedy po blogach krąży fajny temat który Ci się spodoba (np promocja w Rossmanie, kiedy ona się skończy na pewno blogspot zostanie zalany postami na temat zakupów - nie ma w tym nic złego, sama zrobię taki post!) śmiało o tym napisz. Chodzi o to, abyś nie pisała w kółko o tym, o czym piszą inne blogerki. Może pomyśl nad serią postów które będziesz publikować np co poniedziałek? Nietypowe tematy na pewno zainteresują czytelnika.

4. Ładne i wyraźne zdjęcia
Niekoniecznie zrobione dobrym sprzętem. Ja czasami wrzucam zdjęcia z telefonu, uprzednio je lekko przerabiając, w programach które można za darmo pobrać z internetu, by były bardziej wyraźne. Jeśli nie masz lustrzanki, chcesz prowadzić bloga a masz dobry aparat w telefonie to nie wahaj się tylko zakładaj.

5. Zwięźle i na temat
Nie oszukujmy się, rzadko komu chce się czytać post który jest strasznie długi. Zauważyłam, że największą popularnością na blogach cieszą się posty które są nie za długie, nie za krótkie ale takie w sam raz i na temat. Ale też niekoniecznie takie które mają 2-3 zdania i jest to na przykład recenzja jakiegoś produktu. Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi. Obserwujcie co lubią czytać Wasi czytelnicy, a to na pewno pomoże Wam wycyrklować jak długie powinny być Wasze notki.

Może dodałybyście coś od siebie? Macie swój złoty środek aby Wasze posty odnosiły sukces?

11 komentarzy:

  1. Dobre rady :)

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem najważniejsza, złota zasada to nie pisanie na siłę, byle coś napisać. Wolę nie dodawać nic przez dwa miesiące niż wyklepać byle co. ;)
    Z resztą Twoich zasad się zgadzam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez tak wolę, dlatego piszę posty co 2-3 dni bo jak nie mam weny to nie chcę nic na siłę robić

      Usuń
  3. Hah, też uwielbiam tego kota. Rozśmiesza mnie swoim "ja" XD
    A teraz na poważnie. Sama od niedawna prowadzę bloga i moje doświadczenie jest co prawda bardzo niewielkie, ale najważniejsze jest aby robić to z pasją i samemu czerpać z tego radość. Bez sensu jest pisanie tylko dla "zdobycia czytelników". Mam nadzieję, że blogowanie da mi jakieś nowe doświadczenia, a jeśli znajdą się ludzie, którzy będą czytać moje notki to okej - na pewno to jakaś motywacja do systematyczności w pisaniu. : )

    http://make-my-life-colorful.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ja nie umiem pisać dobrych postów niestety :(
    dlatego u mnie jest większość zdjęć :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadza się, ja zawsze się starałam aby post był przejrzysty, bez byków, zdjęcia były w miarę możliowści mojej cyfrówki dobrej jakości no i żeby nie zanudzać masową ilością teksu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. gratuluję setnego posta! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lovely picture!

    Do you want to follow each other ?

    Kisses,

    Emily from PTT

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo pomocny post, z pewnością przyda się mi/początkującym bloggerom :D

    http://kiokuwomegurasete.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratulacje 100 posta!
    Mnie najbardziej denerwują notki na 'odwal się' i gdy szata graficzna bloga sprawia, że czyta się niewyraźnie. Sama jestem przeczulona na tym punkcie i ciągle mam wrażenie że u mnie w paskach bocznych ciągle jest za dużo rzeczy :p

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za każdy komentarz:)
nie reklamuj się-wchodzę na bloga każdego komentującego
obraźliwe komentarze nie będą tolerowane
przyjmuję krytykę KONSTRUKTYWNĄ
nie uznaję "obserwuje i liczę na rewanż"
na pytania odpowiadam pod komentarzem

Copyright © 2016 Tak Bardzo Kosmetycznie , Blogger