Pięć kroków do pięknych włosów

Za mną już kartkówka z biologii i wypracowanie z polskiego, został mi sprawdzian i list z angielskiego i na jakiś czas mam spokój w szkole. Zaraz zabieram się za lekcje i będę wraz z mamą robić faworki! uwielbiam!

Dziś przedstawię Wam pięć kroków do osiągnięcia pięknych i zdrowych włosów, na końcu wpisu podzielę się z Wami linkami do blogów na których przeważa włosowa tematyka, bądź jest on w całości włosom poświęcony i podam Wam jeden link do włosowego kanału na yt.

Czytaj składy
Warto wiedzieć co zawiera szampon bądź odżywka którą regularnie stosujemy. Nauka czytania składów wymaga czasu ale na pewno nie pójdzie on na marne! Ja jeszcze nie do końca się w tym wszystkim orientuję, ale cały czas się uczę.

Zabezpieczaj końcówki
Zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym jest to szczególnie ważne. Włosy są targane przez wiatr i zamki od kurtek. Jeśli zapuszczasz włosy nie zapuszczaj ich z rozdwojonymi końcówkami, ponieważ takie poniszczone będą one rosnąć a chyba najważniejsze jest by były zdrowe, prawda?

Podcinaj wtedy, kiedy końcówki tego potrzebują
Nie rób tego co miesiąc jeśli końcówki są zdrowe. Podcinanie końcówek jest kwestią indywidualną, jedne z Nas muszą to robić co miesiąc, a niektóre raz na pół roku. Moje potrzebują skracania co 2-3 miesiące.

Używaj kosmetyków termoochronnych
Jeśli często używasz suszarki, prostownicy bądź lokówki dobrze by było jakbyś przed stylizacją na gorąco zpsikała włosy płynem ochronnym. W ten sposób zabezpieczysz je przed gorącym nawiewem suszarki, będą one miększe i łatwiej je rozczeszesz.

Ostatnie płukanie rób wodą letnią
W ten sposób domkniesz łuski włosów i sprawisz że będą one miększe i będą się pięknie błyszczeć. Ja płuczę włosy zawsze w lodowatej wodzie, już od paru lat. Przestało mi przeszkadzać że jest ona zimna, także można się do tego przyzwyczaić, włosy się na pewno odwdzięczą.

Blogi włosowe polecane przeze mnie :)
Anwen
Balbina Ogryzek
Blondhaircare
Blondregeneracja
Gapowo
Lagoena
Puszysława

+ zapraszam na kanał Angeliki która prowadzi go w całości włosom poświęcony.

Mam nadzieję, że nie znacie ich wszystkich i zainteresowałam Was tematyką włosów, o ile już nie jesteście nią zaciekawione :) Miłego wieczoru :*

17 komentarzy:

  1. Ja koniecznie muszę się nauczyć czytać skład, bo niektóre szampony strasznie niszczą włosy.. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z czasem się dojdzie do wprawy :D ja bym już chciała bo dalej nie wiem co siedzi w moich szamponach

      Usuń
  2. Hmm z tego co czytałam, gdy ma się przetłuszczające się włosy nie można płukać ich ani za gorącą ani lodowatą wodą, gdyż wtedy łojotok na skórze jest większy. Dlatego trzeba płukać w temperaturze zbliżonej do temperatury skóry :D Ale co ja tam wiem, każdy pisze wszędzie co innego xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy wcześniej o tym nie słyszałam

      Usuń
    2. Przy przetłuszczających się włosach woda którą spłukujemy skórę głowy powinna być ciepła, ale nie gorąca. Zimna może spowodować zapalenie mieszków włosowych i dalej wypadanie włosów. Długość możemy śmiało płukać letnią wodą - pozwoli to na domknięcie łuski. :)

      Usuń
    3. dziękuję za oświecenie :*:D

      Usuń
  3. a ja tam w ogóle nie używam suszarki :) a co do płukania letnią wodą to 100% racji. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem jedna z tych co musi raz na dłu czas podcinac końcówki :) Uffff bo wtedy nigdy bym nie zapuściła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. noo inaczej zapuszczenie byłoby niemożliwe :)

      Usuń
  5. Jeju pamiętam jak kiedyś myślałam że szampon ma myć i nic więcej, po co mam przywiązywać do niego jakąś większą wagę... I kupiłam sobie oczywiście nieświadomie mocny oczyszczający, Eva czarna rzepa i myłam nim co trzy dni... Koszmar :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak ja! do tamtego roku nie używałam w ogóle odzywki bo uważałam że jest mi nie potrzebna

      Usuń
  6. Piękne masz te włoski, właśnie musze pomyśleć jak zregenerować moje włosie :D
    www.ness-angie.blogspot.com
    Obserwacja,za obserwację? Zaobserwuj mnie,zobaczę i się odwdzięczę! x Ness :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję :) myślę że blogi które podałam na końcu mogłyby Ci jakoś pomóc w znalezieniu pielęgnacji dla siebie :)

      Usuń
  7. Ja od niedawna walczę o piękny wygląd moich włosów. Jeszcze dużo przede mną ale już widać pierwsze efekty :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za każdy komentarz:)
nie reklamuj się-wchodzę na bloga każdego komentującego
obraźliwe komentarze nie będą tolerowane
przyjmuję krytykę KONSTRUKTYWNĄ
nie uznaję "obserwuje i liczę na rewanż"
na pytania odpowiadam pod komentarzem

Copyright © 2016 Tak Bardzo Kosmetycznie , Blogger