SPA cz. 1

Sobota to dla mnie taki dzień który praktycznie zawsze spędzam w domu. Śpię wtedy przynajmniej do 11 po czym trochę czytam i zabieram się za sprzątanie pokoju i porządkowanie klatki Antosiowi. Sobota jest też jednym dniem który mogę przeznaczyć dla siebie i mogę odpocząć.


"Domowe SPA" będzie się pojawiać co tydzień przez trzy soboty, włącznie z tą. Chciałam na początku podzielić się z Wami poradami od razu, ale uznałam, że zrobi się z tego jeden wielki chaos. Dziś zajmiemy się dłońmi i stopami, a za tydzień? Bądźcie ze mną a na pewno się dowiecie :)

Stopy
Zimą są zaniedbywane-co tu dużo mówić. Nie nosimy klapek ani sandałków więc zabiegi pielęgnacyjne zaczynamy dopiero od wiosny kiedy robi się coraz cieplej. Prawda jest taka, że stopy potrzebuję naszej uwagi przez cały rok.
Zacznijmy od kąpieli aby zmiękczyć naskórek. Do miski wody wlej ciepłą wodę i dodaj sól (kuchenną lub morską). Mocz stopy przez 10-15 minut po czym zrób im peeling (np. peelingiem do stóp z Scholl) chwilę pomasuj po czym spłucz kosmetyk letnią wodą i osusz stopy. Drewnianym patyczkiem odsuń skórki i opiłuj paznokcie kierując pilnik tylko w jedną stronę najlepiej w kwadratowy kształt. Pamiętaj aby nie zrobić tego za głęboko, możesz zrobić sobie krzywdę. Po opiłowaniu zmoczonym delikatnie ręcznikiem usuń pył z paznokci. Używając separatorów pomaluj paznokcie najpierw ulubioną odżywką a następnie lakierem kolorowym. Kiedy lakier całkowicie wyschnie posmaruj je kremem robiąc przy tym delikatny masaż, następnie nałóż grube skarpetki.

Dłonie
Wizytówka każdej kobiety. O nie należy dbać cały rok, nawet z racji tego, że przecież ciągle mamy je na wierzchu :)
Tak jak przy stopach zaczynamy od kąpieli. Zamiast soli dodaj połówkę soku z cytryny, w ten sposób rozjaśnisz sobie płytkę i zmiękczysz skórę. Pomocz dłonie 15-20 minut (zauważyłam, że skórki u rąk dużo ciężej jest zmiękczyć, przynajmniej u mnie). Osusz rączki po czym zrób im peeling używając gotowego peelingu albo z przepisu z którego ja sama korzystam.

Potrzebujesz:
  • oliwa z oliwek
  • cukier
  • połówka cytryny
Do miseczki wlej 2-3 łyżki oliwy, następnie dodaj półtora łyżki cukru i sok z wyciśniętej połówki cytryny. Wszystko wymieszaj. Polecam robić peeling na bieżąco, gdyż jeśli zrobicie za dużo na drugi dzień wszystko się rozpuści i nic z niego nie będzie.

Po zmyciu peeling i osuszeniu delikatnie rąk ręcznikiem zabierz się za skórki. Odsuń je drewnianym patyczkiem (pamiętaj żeby ich nie wycinać, ponieważ później szybko i brzydko będą one odrastać). Następnie opiłuj pazurki (również w jednym kierunku) na swój ulubiony kształt, po czym tym samym lekko zwilżonym ręcznikiem wyczyść płytki paznokci. Użyj ulubionej odżywki (w moim przypadku Eveline 8 w 1) a następnie (wedle uznania) kolorowego lakieru + topu który przedłuży jego trwałość. Jeśli chcesz skrócić czas wysychania lakieru użyj wysuszacza (np Essence nail art, express dry drops) po czym nałóż grubą warstwę kremu nawilżającego i nałóż bawełniane rękawiczki (np For Your Beauty).

część druga
część trzecia

A jak wygląda Wasza pielęgnacja dłoni i stóp? Skorzystacie z moich porad? Napiszcie mi, chętnie poczytam! Teraz idę sama z tego skorzystać, dzisiejsza sobota była wyjątkowo męcząca. Miłego wieczoru! 

6 komentarzy:

  1. ja właśnie wczoraj zrobiłam spa dłoni :))
    ale o stopy muszę zadbać :)

    linijkala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nie robiłam , ale spróbuję

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super post! Fajnie piszesz, miło się czyta :D
    Bardzo podoba mi się Twój blog, zatem co powiesz na wspólną obserwację? Oczywiście jeżeli spodoba ci się mój blog :)
    sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie robiłam jeszcze takiego peelingu, ale chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za każdy komentarz:)
nie reklamuj się-wchodzę na bloga każdego komentującego
obraźliwe komentarze nie będą tolerowane
przyjmuję krytykę KONSTRUKTYWNĄ
nie uznaję "obserwuje i liczę na rewanż"
na pytania odpowiadam pod komentarzem

Copyright © 2016 Tak Bardzo Kosmetycznie , Blogger